Documentos e informes

Buscar/Consultar documentos


  

PERFECCIONAR POR:

Rango de fechas específicas

Vea más +
Vea más +
Vea más +
  • Mostrar 1 - 20 de 3618 resultados
  • Muestre resultados en grupos de
  • 10
  • 20
  • 50
Descargar a Excel [x]
Guyana - Improving Teacher Education : P110018 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (Inglés)

Informe sobre el estado de ejecución y los resultados ISR18647 JUN 29, 2015

0000A8056

Liberia - Global Partnership for Education Grant for Basic Education Project : P117662 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (Inglés)

Informe sobre el estado de ejecución y los resultados ISR19148 JUN 29, 2015

0000A8056 Inglés

Uruguay - Support to Uruguayan Public Schools Project : P126408 - Implementation Status Results Report : Sequence 06 (Inglés)

Informe sobre el estado de ejecución y los resultados ISR18871 JUN 29, 2015

0000A8056 Inglés

Extending the school day in Latin America and the Caribbean (Inglés)

Countries throughout Latin America and the Caribbean are reforming their education systems with the view of adding more hours to the school day. ... Vea más +

Documento de trabajo sobre investigaciones relativas a políticas WPS7309 JUN 16, 2015

Holland,Peter Anthony; Alfaro,Pablo; Evans,David

Teacher performance pay : Experimental evidence from Pakistan (Inglés)

This paper presents evidence from the first three years of a randomized controlled trial of a government-administered pilot teacher performance pay program in Punjab, Pakistan. ... Vea más +

Documento de trabajo sobre investigaciones relativas a políticas WPS7307 JUN 15, 2015

Barrera-Osorio,Felipe; Raju,Dhushyanth

Indonesia - Health Professional Education Quality Project (Inglés)

Ratings for the Health Professional Education Quality Project for Indonesia were as follows: outcomes were satisfactory, the risk to development outcome was moderate, the Bank performance was satisfactory, and the Borrower performance was also satisfactory. ... Vea más +

Informe final de ejecución y resultados  ICR3381 JUN 15, 2015

Integrated Safeguards Data Sheet (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (Inglés)

Ficha integrada de datos sobre salvaguardias  ISDSA13857 JUN 03, 2015

0000A8056

Thailand - Wanted : a quality education for all (Inglés)

Over the past two and a half decades, Thailand has made great progress in expanding basic education, closing the gap in attendance between socioeconomic groups, and putting more focus on the quality of education. ... Vea más +

Documento de trabajo AUS13333 JUN 03, 2015

Sondergaard,Lars M.

Project Information Document (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (Inglés)

Documento de información sobre el proyecto PIDA27835 JUN 03, 2015

0000A8056

Preparing the next generation in Tanzania : challenges and opportunities in education (Inglés)

Human capital refers to a broad range of knowledge, skills, and capabilities that are needed for life and work and that are typically build through quality education. ... Vea más +

Publicación 97256 JUN 02, 2015

Joshi; Arun R. [editor]; Gaddis,Isis [editor]

The global opportunity in online outsourcing (Inglés)

Online outsourcing (OO) has become a promising alternative to traditional employment in today’s digital era. It has transformed where, when, and how work is performed. ... Vea más +

Otro estudio sobre la pobreza ACS14228 JUN 01, 2015

Integrated Safeguards Data Sheet (Appraisal Stage) - Education System Improvement Project - P149005 (Inglés)

Ficha integrada de datos sobre salvaguardias  ISDSA13780 MAY 31, 2015

0000A8056

Project Information Document (Appraisal Stage) - Education System Improvement Project - P149005 (Inglés)

Documento de información sobre el proyecto PIDA27657 MAY 31, 2015

0000A8056

Papua New Guinea - Reading Education (READ PNG) Project : restructuring (Inglés)

The development objective of the Reading Education (READ Papua New Guinea (PNG) Project for PNG is to promote better teaching and learning of reading skills in elementary and primary education. ... Vea más +

Documento de proyecto RES18813 MAY 28, 2015

Delivering education : a pragmatic framework for improving education in low-income countries (Inglés)

Even as primary-school enrollments have increased in most low-income countries, levels of learning remain low and highly unequal. Responding to greater parental demand for quality, low-cost private schools have emerged as one of the fastest growing schooling options, challenging the monopoly of state-provided education and broadening the set of educational providers. ... Vea más +

Documento de trabajo sobre investigaciones relativas a políticas WPS7277 MAY 26, 2015

Andrabi,Tahir; Das,Jishnu; Khwaja,Asim Ijaz

Accelerating growth through skills and knowledge : an evaluation of the World Bank Group’s support for higher education (Inglés)

The World Bank Group’s support for higher education is at a crossroads. As developing countries have expanded basic education systems and transition into the knowledge economy, the World Bank Group is facing increased demand for support of higher education. ... Vea más +

Documento de trabajo 96834 MAY 14, 2015

Getting textbooks to every child in Sub-Saharan Africa : strategies for addressing the high cost and low availability problem (Inglés)

This book offers policy options that can help reduce textbook costs and increase their supply. The book explores, in depth, the cost and financial barriers that restrict textbook availability in schools across much of the region, as well as policies successfully adapted in other countries. ... Vea más +

Publicación 96468 MAY 13, 2015

Fredriksen,Birger J.; Brar,Sukhdeep; Trucano,Michael

Democratic Republic of Congo - Quality and Relevance of Secondary and Tertiary Education Project (Inglés)

The development objectives of the Quality and Relevance of Secondary and Tertiary Education Project for Democratic Republic of Congo are to: (i) improve the teaching and learning of mathematics and science in general secondary education, and (ii) enhance relevance of technical and vocational education and training (TVET) in priority sectors at secondary and tertiary levels. ... Vea más +

Documento de evaluación inicial de proyecto PAD1242 MAY 04, 2015

Why Do students learn so little? Seeking answers inside Haitis classrooms : Why Do students learn so little? Seeking answers inside Haiti’s classrooms (Inglés)

The Haitian education system made substantial improvements in access over the last decade, such that today the majority of Haiti’s children are in school. ... Vea más +

Documento de trabajo 96500 MAY 01, 2015

Adelman,Melissa Ann; Baron,Juan; Blimpo,Pouguinimpo Moussa; Evans, David K.; Simbou,Atabanam; Yarrow,Noah Bunce Inglés, Francés

The imperative of skills development for the structural transformation of Sub-Saharan Africa : potential for China-World Bank-Africa collaboration (Inglés)

This paper proposes three ways in which China and the World Bank could collaborate in the area of skills development in Africa, building on the experience of both and recent efforts at collaboration. ... Vea más +

Documento de trabajo 97838 MAY 01, 2015

Bashir,Sajitha

Título del documento Fecha del documento Número del informe Tipo de documento También avilable en
Guyana - Improving Teacher Education : P110018 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (Inglés)
Vea más +
JUN 29, 2015 ISR18647 Informe sobre el estado de ejecución y los resultados
Liberia - Global Partnership for Education Grant for Basic Education Project : P117662 - Implementation Status Results Report : Sequence 09 (Inglés)
Vea más +
JUN 29, 2015 ISR19148 Informe sobre el estado de ejecución y los resultados Inglés
Uruguay - Support to Uruguayan Public Schools Project : P126408 - Implementation Status Results Report : Sequence 06 (Inglés)
Vea más +
JUN 29, 2015 ISR18871 Informe sobre el estado de ejecución y los resultados Inglés
Extending the school day in Latin America and the Caribbean (Inglés)
Vea más +
JUN 16, 2015 WPS7309 Documento de trabajo sobre investigaciones relativas a políticas
Teacher performance pay : Experimental evidence from Pakistan (Inglés)
Vea más +
JUN 15, 2015 WPS7307 Documento de trabajo sobre investigaciones relativas a políticas
Indonesia - Health Professional Education Quality Project (Inglés)
Vea más +
JUN 15, 2015 ICR3381 Informe final de ejecución y resultados 
Integrated Safeguards Data Sheet (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (Inglés)
Vea más +
JUN 03, 2015 ISDSA13857 Ficha integrada de datos sobre salvaguardias 
Thailand - Wanted : a quality education for all (Inglés)
Vea más +
JUN 03, 2015 AUS13333 Documento de trabajo
Project Information Document (Appraisal Stage) - Renovation of General Education Project - P150058 (Inglés)
Vea más +
JUN 03, 2015 PIDA27835 Documento de información sobre el proyecto
Preparing the next generation in Tanzania : challenges and opportunities in education (Inglés)
Vea más +
JUN 02, 2015 97256 Publicación
The global opportunity in online outsourcing (Inglés)
Vea más +
JUN 01, 2015 ACS14228 Otro estudio sobre la pobreza
Integrated Safeguards Data Sheet (Appraisal Stage) - Education System Improvement Project - P149005 (Inglés)
Vea más +
MAY 31, 2015 ISDSA13780 Ficha integrada de datos sobre salvaguardias 
Project Information Document (Appraisal Stage) - Education System Improvement Project - P149005 (Inglés)
Vea más +
MAY 31, 2015 PIDA27657 Documento de información sobre el proyecto
Papua New Guinea - Reading Education (READ PNG) Project : restructuring (Inglés)
Vea más +
MAY 28, 2015 RES18813 Documento de proyecto
Delivering education : a pragmatic framework for improving education in low-income countries (Inglés)
Vea más +
MAY 26, 2015 WPS7277 Documento de trabajo sobre investigaciones relativas a políticas
Accelerating growth through skills and knowledge : an evaluation of the World Bank Group’s support for higher education (Inglés)
Vea más +
MAY 14, 2015 96834 Documento de trabajo
Getting textbooks to every child in Sub-Saharan Africa : strategies for addressing the high cost and low availability problem (Inglés)
Vea más +
MAY 13, 2015 96468 Publicación
Democratic Republic of Congo - Quality and Relevance of Secondary and Tertiary Education Project (Inglés)
Vea más +
MAY 04, 2015 PAD1242 Documento de evaluación inicial de proyecto
Why Do students learn so little? Seeking answers inside Haitis classrooms : Why Do students learn so little? Seeking answers inside Haiti’s classrooms (Inglés)
Vea más +
MAY 01, 2015 96500 Documento de trabajo Inglés, Francés
The imperative of skills development for the structural transformation of Sub-Saharan Africa : potential for China-World Bank-Africa collaboration (Inglés)
Vea más +
MAY 01, 2015 97838 Documento de trabajo